E-ticaret boyutuna bakacak olursak, interneti kullananların mal veya
hizmet sipariş verme oranı 2010 yılında yüzde 15 iken 2011 yılında yüzde
18,6 olduğu görülüyor. Yaklaşık olarak e-ticaret yapan 5 milyon
kullanıcının olduğu biliniyor. Satın alınan ürün grupları da sırasıyla,
giyim ve spor malzemesi, elektronik araçlar, ev eşyası, kitap, dergidir.
Görüldüğü gibi e-ticarette gidilecek çok yol var.
C2C sitelerinde satış yapan perakendecilerin geleneksel mağazaları ile
içinde bulundukları müşteriden müşteriye platformdaki satış mağazalarını
uyumlu yönetmek durumundadırlar. Satılan aynı ürün arasındaki fiyat
farkı hem satıcının itibarını hem de C2c E-Ticaret güvenilirliğini
zedeler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder